Tuesday, 9 February 2016

S.E.N.Y.A.P

Hidup kat atas muka bumi Allah ni biasalah kita kena hadapi pelbagai ragam dan jenis manusia.  Normal lah kan . Tak semua satu kepala dengan kita . Perwatakan kita semua berbeza .

Dia ni perangai begini,  dia tu begitu,  jadi hidup ni janganlah selalu ambil hati .. Bak kata umi "kalau kita selalu makan hati ngan kata orang sampai bila pun tak sudah" . So,  bila dah dewasa ni, pandailah otak fikir. Takyah nak ambil hati sangat dengan kata orang.

Kekadang kita  buat benda tak salah pun,  tapi di mata orang lain kita nampak salah , benda baik pun nampak buruk,  normal lah tu,  sudut pandangan berbeza.

Tapi apa yang penting, benda kita buat tu tak salah disisi islam. So apadehal. Buat tak kisah saja . Kalau benda baik,  ambillah . Kalau benda tu buruk,  kita tegah dengan hati .

Oyeahh .Apa yang penting semua yang kita buat tu dapat keredhaan Allah . Better senyap jekk kalau ad orang mengata kat kita . Buat doono. Bila dah puas,  berhentilah tu. Takyah nak berdendam sangat keyh ..

Keep it smile . 😊

Silent is better . 😌

No comments:

Post a Comment