Tuesday, 10 March 2015

Wahai Hawa

Assalamualaikum :))

Khas untuk Hawa .

 Nak tanya ,  suka ke pakai baju ketat , ketat , seluar ketat ?
berjubah tapi kain melekat ?
kaki terdedah tanpa tahu itu adalah aurat ?

Cuba tengok pakaian yang kita pakai seharian dalam hidup kita . Adakah dah menepati syariat ?
Atau berlagak nak tunjuk diri itu hebat ?

Pernah tak terfikir ,
kelak akan menerima padah ?

Ya , memang suka dapat berpakaian macam tu , terdedah sana sini ,
tapi ingat ! SUKA tu dapat membawa ke SYURGA ke , atau ke NERAKA  !

Sebelum mengenakan pakaian tu fikir , pakaian aku ni bawa aku jalan ke Neraka ke atau keSyurga .

Sekiranaya rasa pakaian tak menepati syariat , cuba tukar dengan yang lebih elok. Semua ni memerlukan tahap kesedaran kita , kan semua dah besor gedabak , dah belajor dah pun mana yang baik mana yang betul , takkan lah tak boleh nak tentukan yang mana baik yang mana tak .


  Semakin besar , semakin lupa diri ,
  semaakin rasa diri itu megah ,
  berpakaian ikut suka ,
  bertabarruj nak tunjuk diri itu hebat
  sampai lupa dosa dan pahala .
  Semakin besar semakin ikut arus dosa !


Sampai bila nak raih dosa ?
_____________________________________________________________________
Korang mesti  cakap " ramai  je yang pakai camtu "
malah aku sendiri cakap camtu .

 syetan kat dalam hati kita ni selalu menghasut " weyh , dia pakai ok je , cuba kau try "

Dah rasa hint yang diri dah dienject oleh syaitonnirrajim , lekas-lekas istighfar !
___________________________________________________________________
Ya , memang nowdays yang berpakaian ... tapi telanjang !

Nak ke kau dilabel gitu ? ( err , MasyaAllah )

Tu sebab , kita jangan ikut orang .  Yee , ! yang " ramai " tu lah yang tak memberi manfaat kepada kita . !                          
So pegang pada prinsip diri .
 Aku nak ikut orang , atau
 AKU NAK JADI DIRI SENDIRI !

Dah tahu itu perbuatan baik ,
lekas-lekas buat ,,
jangan tangguh ,,

Pegang kata ni

 " Yang terbuka itu memang indah bila lihat didunia tetapi merana disana, yang tertutup litup itu lebih indah bila diakhirat sana "

Okeyh ?
Last but not least , Pakailah pakain ahli syurga wahai hawa-hawa sekalian :D

Wallahualam...,







No comments:

Post a Comment